تخم مرغ یکی از مواد خوراکی است که دست شما را برای خلق انواع خوراک‌های لذیذ و خوشمزه از جمله یک میان وعده مقوی باز می‌گذارد. می‌دانید که تخم مرغ یکی از منابع خوب پروتئینی است. در ادامه با مرور طرز تهیه یک ساندویچ تخم مرغ با سبک و سیاقی متفاوت، ۷۲۴پرس را همراهی کنید.

 حتما از دستور پخت انواع مواد غذایی با تخم مرغ آگاهی دارید؛ همچنین از این ماده غذایی مفید که منبعی خوب برای تأمین پروتئین و ویتامین است در تهیه سالادهایی همچون الویه استفاده کرده‌اید. در این مجال قصد داریم دستور تهیه یک ساندویچ بسیار ساده با تخم مرغ را مرور کنیم که می‌تواند یک میان وعده لذیذ حتی برای کودکان دلبندتان باشد.

مقاله مرتبط: طرز تهیه قایق کوچکی از جنس سیب‌زمینی، تخم‌مرغ و پنیر

مواد لازم:

  • نصف فنجان سس مایونز
  • یک قاشق چایخوری خردل آماده
  • یک چهار فنجان پیازچه خرد شده
  • ۸ عدد تخم مرغ
  • یک چهارم فنجان پاپریکا
  • نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه:

تخم مرغ‌ها را داخل یک قابلمه کوچک گذاشته و آن را با آب سرد پر می‌کنیم. قابلمه را روی شعله می‌گذاریم تا گرم شده و آب جوش بیاد. بلافاصله بعد از جوش آمدن آب، ظرف را به سرعت از روی اجاق بردارید. روی آن را پوشانده و اجازه دهید تخم مرغ‌ها برای ۱۰ الی ۱۲ دقیقه در آب گرم باقی بماند. سپس آنها را خارج کرده و کنار می‌گذاریم تا سرد شود. سپس آنها را پوست کنده و خرد می‌کنیم.

مقاله مرتبط: با ۵ فایده مصرف تخم ‌مرغ آشنا شوید

در یک کاسه تخم مرغ‌های خرد شده و سس مایونز را به خوبی مخلوط می‌کنیم و به آن خردل و پیازچه را اضافه می‌کنیم. در نهایت بسته به ذائقه، نمک، فلفل و پاپریکا را به مخلوط حاصل اضافه می‌کنیم. می‌توانید این مخلوط را روی نان یا به شکل دلخواه خود سرو کنید.

این میان وعده لذیذ دارای ۳۴۴ کالری، ۳۱.۹ چربی، ۲.۳ گرم کربوهیدارت، ۱۳ گرم پروتئین، ۳۸۲ میلی گرم کلسترول و ۳۵۱ میلی‌گرم سدیم است.

فراموش نکنید که می‌توان برای کاهش میزان چربی و کالری موجود در این غذا به جای سس مایونز از ماست چکیده استفاده کرد. همچنین در صورت تمایل می‌توان کرفس را جایگزین پیازچه کرد.